Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdziecie państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

Aby powiększyć stronę, wciśnij klawisze [CTRL] + [+]. Aby zmniejszyć, wciśnij klawisze [CTRL] + [-]. Aby przywrócić do normalnej wielkości, wciśnij klawisze [CTRL] + [0].

Budowa II linii metra

II linia metra w liczbach

  • Największa samorządowa inwestycja w Polsce, realizowana do 2014 r
  • Długość  centralnego odcinka II linii metra - 6,1 km
  • Siedem stacji - Rondo Daszyńskiego, Rondo ONZ, Świętokrzyska (stacja przesiadkowa między liniami metra), Nowy Świat - Uniwersytet (najgłębiej położona stacja metra, zlokalizowana 6 pięter pod ziemią), Centrum Nauki Kopernik, Stadion i Dworzec Wileński
  • Sześć podwójnych tuneli łączących stacje; tunel łącznikowy o długości 0,5 km, łączący obie nitki metra; tunel biegnący 7-8 metrów pod dnem Wisły
  • Inwestor - Miasto Stołeczne Warszawa, reprezentowane przez Zarząd Transportu Miejskiego, inwestor zastępczy - Metro Warszawskie  Sp. z o.o.
  • Wykonawca – AGP Metro Polska S.C. – włosko-turecko-polskie konsorcjum: ASTALDI S.p. A. , GÜLERMAK Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş. i Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o. z Mińska Mazowieckiego
  • Orientacyjny koszt całkowity projektu: 5,92 mld złotych, koszt inwestycji: 4,6 mld złotych
  • Szacunkowa kwota dofinansowania z UE - 2,77  mld złotych